Dag 3: Bonjour de Caen

10 augustus 2014 - Caen, Frankrijk

Oftewel groetjes vanuit Caen in Frankrijk.

Vanochtend stonden we rond 8 uur op voor de reisdag van vandaag. We startten weer met het ontbijt en ditmaal was het erg rustig, dit in tegenstelling tot gisteren, dus dit was erg fijn. Na het ontbijt hebben we de laatste spullen in de koffers gedaan (het grootste gedeelte hadden we gisteravond al gedaan) en checkten we uit in het hotel

Daarna de koffers ingeladen, tolbadge voor Frankrijk op het raam en toen kon de reis richting Caen beginnen, totaal aantal kilometers 497. Het centrum van Gent waren we wonderbaarlijk snel uit en voor we het wisten zaten we op de snelweg. De wegen waren zoals overal in België bedroevend en naarmate we meer richting kust en het zuiden van België gingen werd het weer er niet beter op. Na ongeveer anderhalf uur lieten we België achter ons en passeerden we de Franse grens waar het weer en de wegen er ook niet beter op werden helaas. Onderweg hebben we enkele keren gestopt en na de 2e stop met nog ongeveer 2 uur voor de boeg werd het weer ook steeds beter en beter. De wegen overigens ook, dit waren inmiddels tolwegen geworden waarvoor wij vantevoren de tolbadge hadden aangeschaft. Dit is een ideaal apparaat wat je op je voorruit achter de achteruitkijkspiegel plaatst en bij de tolpoorten scannen ze dit en kun je zo door rijden, ideaal! Geen rijen, geen wachttijden maar gewoon zo doorrijden.

Het weer was inmiddels opgeknapt en de zon begon aardig te schijnen wel waaide de wind zeer hard en daar kwamen we helemaal achter toen we vlak voor de Pont de Normandië nog even stopten, ook om foto's te maken. De Pont de Normandië is de langste brug van Europa en gaat over de Seine. Bij de brug wilden we even wat foto's maken maar hier waaide het zo hard dat we met het fototoestel met moeite foto's konden maken en met de telefoons al helemaal niet, we hadden al moeite genoeg om ons zelf staande te houden. Na deze korte stop reden we door voor het laatste uur richting Caen waar we een uur later arriveerden bij ons hotel in het centrum van de stad.

Overigens was het onderweg vrij rustig en reed het, op het weer na, vrij prettig door allemaal. We kwamen wel heel heel veel Nederlandse caravans tegen die allemaal weer terug gingen naar Nederland.

Na te hebben ingecheckt en de koffers te hebben uitgepakt zijn we een rondje gaan lopen door Caen en hebben we direct ook gegeten. Daarna zijn we lekker terug gegaan naar ons hotel. We hebben nu een ruim appartement waar het heerlijk vertoeven is.

De planning is dat we morgen richting het westen van Normandië gaan en vanaf daar de route gaan nemen langs den D-Day stranden, memorials, begraafplaatsen en musea.

Slecht weer onderweg Pont de Normandie Appartement

Hotel Centrum Caen Centrum Caen

1. Ron & Corry:
    11 augustus 2014
    Met genoegen jullie verhaal weer gelezen! Mooi appartement, lekker zoveel ruimte. Een boeiende dag vandaag, zal wel heel indrukwekkend zijn. We zijn heel benieuwd naar de verhalen en foto's. Geniet ervan!! Groetjes vanuit een nu zonnig Veenendaal.