Dag 2: Veel zon, veel gezien en veel kilometers

9 augustus 2014 - Gent, België

Vandaag hadden we een volledige dag in Gent en bleef de auto lekker in de parkeergarage aangezien we midden in het centrum zitten en alles te belopen viel.

De dag begon vanochtend met het ontbijt rond een uur of 9. Het was geen Van der Valk ontbijt maar kon er mee door, al was het wel behoorlijk chaotisch in het restaurant.

Na het ontbijt vertrokken we richting Gravensteen. Dit is een oud kasteel midden in de stad. In en om het gebouw waren diverse bezienswaardigheden te zien uit de tijd dat het kasteel nog gebruikt werd als verdedigingspost van Gent. Het hoogtepunt was wel de plaats boven op het kasteel, hier had je een mooi en heel wijd uitzicht over heel Gent. En aangezien het heel mooi weer en zeer zonnig was konden we heel ver kijken en veel mooie foto's maken. Na hier nog wat te hebben rond gelopen gingen we weer naar beneden en verlieten we Gravensteen weer.

Inmiddels was het tijd voor een bakkie en waar doe je dat in Gent (met honderden terrasjes) gewoon vertrouwd bij de HEMA, want die zit hier ook, net zoals de Blokker, Kruidvat, Bart Smit enz. enz., kortom heel veel Nederlands en weinig Belgisch (Vlaams). Bij de HEMA konden we heerlijk boven op het terras zitten en hadden we ook een mooi uitzicht over de binnenstad.

Na een korte tussenstop in het hotel (aangezien dat zeer centraal ligt komen we er iedere keer langs en is een tussenstop altijd handig) gingen we verder richting het zuidelijke deel van de binnenstad van Gent. Hier zijn we geweest in het Koning Albert Park en in het luxe overdekte winkelcentrum Gent-Zuid.

Op de terugweg zijn we nog in de Sint-Baafskathedraal geweest, een hele grote kathedraal vlakbij ons hotel en hebben we nog een rondje gedaan door de hoofd winkelstraat van Gent. Ook hebben we wat souvenirs ingeslagen en als je in Belgie bent kun je natuurlijk niet om de Belgische chocola heen!

Na weer een tussenstop in ons hotel was het tijd voor het diner, en omdat het natuurlijk onze trouwdag is vandaag wilden we dat wel doen in een leuk restaurant. Dit hadden we overdag al gevonden en er was aan het begin van de avond gelukkig nog plek, want waar het 's-ochtends nog heel rustig was in de stad, was het toen heel druk geworden, mede ook door het hele mooie weer vandaag.

In het restaurant dacht Desiree ik bestel een large Spaghetti Bolognese want een medium zal niet heel veel zijn, en dacht Ben ik bestel een biefstuk. Nou dat hebben we geweten. Van de Spaghetti van Desiree konden 4 personen eten en ook het biefstuk van Ben was een behoorlijk grote, en daarbij ook nog eens een hele grote bak patat. Maar het eten was echt lekker en we hebben we heerlijk en gezellig gegeten. Kortom een zeer geslaagd diner op onze 2e trouwdag.

Hierna zijn we terug gegaan naar het hotel en hebben we nu een heerlijk rustig avondje op onze zeer ruime hotelkamer.

Morgenochtend na het ontbijt vertrekken we richting Normandië. De bedoeling is dat we gaan rijden langs de Belgische en Franse kust, daar de wegen meer naar het binnenland een stuk drukker zullen zijn. Net zoals in Nederland verwachten ze in België en Frankrijk erg slecht weer al is het wel de verwachting dat het hier al in de loop van de dag wegtrekt.

Ook willen we iedereen bedanken voor de felicitaties die we hebben gekregen vandaag, erg leuk!

Vanuit Gent nog een fijne avond en groetjes,

Ben en Dees

Overzicht plein Uitzicht vanaf Gravensteen Samen bovenop Gravensteen

Doorkijk Oude gebouwen langs de Leie Diner

Uitzicht vanaf brug over de Leie Samen in Gravensteen Belgische chocolade

1. Johan en Wil:
    9 augustus 2014
    Leuk om te lezen dat jullie je trouwdag goed hebben gevierd!
    Hele mooie foto's weer. Ze houden daar inderdaad van volle borden!

Alvast een goede reis gewenst morgen en we horen het wel weer als jullie op de plaats van bestemming zijn.

Voor straks welterusten voor jullie laatste nacht in Gent.

liefs van ons xx
  2. Ron & Corry:
    10 augustus 2014
    Leuk om jullie belevenissen weer te lezen! Je ziet het voor je. eer mooie foto's! Nou jullie zijn niet met honger naar bed gegaan, wat een mega porties! Goede reis, alhoewel jullie nu w.s. al bijna in Normandië zijn. Zal vast een heel mooie tocht zijn.