Dag 8: Paris!

15 augustus 2014 - Cergy, Frankrijk

Vandaag stonden we vroeg op om op tijd te zijn in Parijs. Na een rustig ontbijt in ons appartement vertrokken we rond 9 uur naar het metrostation wat vlakbij ons hotel ligt. Na ruim 10 minuten lopen waren we hier en dachten we de metro te nemen naar de binnenstad. Echter waren het in Londen stakingen in Parijs zijn het werkzaamheden waardoor we dus niet met de metro konden, weer erg fijn, ook moesten we nog kaartjes kopen en dit was makkelijker gezegd dan gedaan. Dus vroegen wij het aan iemand achter het loket, maar deze was te beroerd om 1 woord engels te spreken en weigerde om te helpen, dus hebben we hem in het Nederlands uiterst vriendelijk verteld wat we van hem dachten. Inmiddels zijn we er (wat we eigenlijk al wel wisten) achter dat Frankrijk een mooi land is, maar dat het heel jammer is dat er Fransen wonen.

Gelukkig stond er buiten het station wel iemand die wilde helpen en het bleek dat je dus heel simpel met de bus naar het volgende station kon gaan. Dit ging prima en vanaf het volgende station konden we gewoon de metro naar de binnenstad nemen.

Na een half uurtje waren we in hartje Parijs met als eerste halte het Louvre, hier wilden we naar binnen echter met ons dachten dat er nog een paar mensen want daar stond een rij van honderden meters. We hadden van tevoren afgesproken dat we niet in lange rijen zouden gaan staan aangezien dit zonde van de tijd is. Wel hebben we foto's van de buitenkant gemaakt, bovendien hadden we het Louvre een eerdere keer al wel van binnen gezien. Na het Louvre liepen we door park Tuleriers richting Place de Concorde. Hier namen we wat foto's en liepen we verder richting de Champ E'Lysees, en daar was het heel rustig met auto's!!! Overigens niet zo rustig dat we morgen met de auto naar de binnenstad gaan, wees gerust.

Dit keer hebben we de Champs d'Elysees wel uitgelopen, iets wat we de vorige keren niet hebben gedaan aangezien het toen veel kouder en veel minder weer was. Vandaag was het heerlijk weer en een heerlijke temperatuur. Onderweg hebben we wat gegeten en hebben we wat winkels bezocht, waaronder de fanshop van Paris Saint Germain (voetbalclub in Parijs voor de niet kenners) en kreeg Ben van Desiree een voetbalshirt, erg leuk!

Aan het eind van de Champs d'Elysees kwamen we aan bij de Arc de Triomphe en ook hier was het rustig met auto's! Geen 8 banen breed dwars door elkaar heen maar slechts enkele auto's. Hier hebben we weer wat foto's gemaakt en zijn we weer in de metro gestapt richting Trocadero, de plek waar Ben Desiree in 2010 ten huwelijk vroeg, vlak onder de Eiffeltoren. Hier hebben we weer mooie foto's gemaakt!

Na de Eiffeltoren hebben we wat souvenirs gekocht en gingen we terug naar de metro en gingen we nu richting Tour Montparnasse, dit is het grootste kantoorgebouw van Parijs. De vorige keer dat we hier waren stonden we boven in de mist, nu was het strakblauwe lucht en wilden we dat ook weleens zien, alleen ook nu weer met ons vele anderen met weer een hele lange rij dus dit hebben we, op wat foto's aan de buitenkant, laten schieten.

Inmiddels was het het eind van de middag en zijn we langzaam richting het hotel gegaan, onderweg zijn we nog uitgestapt bij de Grand Arche, zeg maar de moderne Arc de Triomphe en hebben we wat gegeten. Hierna zijn we weer in de metro gestapt en terug naar ons hotel gegaan waar we rond half 7 weer waren. Al met al een lange maar drukke dag, waarop we heel veel gezien en veel gelopen hebben. De start was een beetje chaotisch maar daarna liep alles prima.

Morgen willen we naar Chateau Versailles toe en daarna weer naar de binnenstad van Parijs, kortom weer een dag waarop we veel willen zien.

Vanuit Cergy, groetjes,

Dees en Ben

Louvre Park Tuleriers Champs d'Elysees Arc de Triomphe Eiffeltoren Samen bij de Eiffeltoren Moulin Rouge Tour Montparnasse Le Grand Arche Shirt Paris Saint Germain

1. Ron & Corry:
    16 augustus 2014
    Weer thuis jullie uitgebreide reisverhalen gelezen en natuurlijk ook de foto's bekeken!! Was de moeite waard. Tjonge, wat een interessante verhalen en wat zijn jullie actief! Romantisch weer terug bij de Eifeltoren! Vandaag vast weer een boeiende dag. Groetjes.