Dag 2: Reizen van Duitsland naar Denemarken

27 juli 2016 - Kopenhagen, Denemarken

Dag 2 van onze vakantie stond in het teken van de reis van Duitsland naar Denemarken. Aangezien de reis een stuk korter was dan gisteren konden we rustig aan doen en net na tienen vertrokken we vanuit Neumunster in de richting van Kopenhagen. De reis was zo'n 400 kilometer lang en duurde uiteindelijk (met 3 tussenstops) een kleine 5 uur.

Onderweg was het nog wel aardig druk met vooral heel veel Deense caravans maar wel rustiger als gisteren. Bij de Deense grens moesten we stapvoets rijden en werd en door de politie in de auto gekeken terwijl je langs reed, andere auto's moesten zelfs helemaal stoppen maar wij konden door rijden.

Halverwege de rit moesten we over de Storebaeltbrug, dit is een tolbrug van zo'n 17 kilometer die de Deense eilanden met elkaar verbindt. Hier was het redelijk rustig en ook daarna richting Kopenhagen werd het niet heel druk. Rond 3 uur arriveerden we bij ons hotel aan de rand van Kopenhagen en konden we inchecken.

Na ons te hebben geinstalleerd op de hotelkamer zijn we aan het begin van de avond even naar een groot winkelcentrum hier in de buurt geweest en hebben daar ook gegeten en wat boodschappen gedaan. Dit winkelcentrum is het grootste winkelcentrum van Scandinavie. We hoorden a; dat Denemarken duur was, maar na dit bezoek weten we inmiddels ook dat dit helemaal klopt.

De rest van de avond doen we lekker rustig aan en morgen gaan we op stedentrip richting het centrum van Kopenhagen.

Vanuit Kopenhagen, groetjes

Ben en Dees

Dag 2: StorebaeltbrugDag 2: StorebaeltbrugDag 2: Hotel KopenhagenDag 2: Hotel KopenhagenDag 2: Hotelkamer KopenhagenDag 2: Hotelkamer KopenhagenDag 2: Hotel Kopenhagen