Dag 4: Toeren langs de Nurburgring en hoogte punt van de Eiffel

29 juli 2017 - Nürburg, Duitsland

Vandaag onze eerste volledige dag in de Eiffel. Vanochtend konden we heerlijk rustig aan doen want we waren niet gebonden aan een ontbijt en konden dit helemaal zelf regelen.

​Aan het eind van de ochtend vertrokken we van het park om lekker door de omgeving te gaan toeren om als eerste boodschappen te doen bij een grotere plaats hier in de buurt. Dit klinkt heel bijzonder maar in deze grotere plaats heeft nog geen 3.000 inwoners, maar wel 4 grote supermarkten. Na de boodschappen te hebben gebracht in het huisje reden we naar een parkeerplaats langs het circuit de Nurburgring. Hier is dit weekend Rad am Ring, een enorm wielerevenement waarbij duizenden wielrenners 24 uur over het circuit rijden. De lengte van het circuit is zo'n 24 kilometer (het grand prix gedeelte van het circuit zelf 5 kilometer), dus dat is een aardig rondje, zeker ook omdat het op sommige punten stijgingspercentages heeft van 17%, die je dus ook weer naar beneden moet, met de daarbijbijbehorende snelheid.

​Langs het circuit konden we zien hoe de wielrenners over het circuit heen raasden, want wij stonden op het punt waar ze van het hoogste punt naar beneden komen. Dit was best spectaculair en mooi om te zien (bekijk ook de video onder het tabje video). Dit evenement gaat door tot morgen 12.00 uur en daarna is er morgenmiddag nog een wielerwedstrijd voor de profs. We willen ook nog op het circuit zelf gaan kijken, maar dat doen we als dit weer helemaal klaar is en het een stuk rustiger is. Het is wel duidelijk dat de hele omgeving hier gericht is op het circuit, zowel de dorpjes als de industrieterreinen waar veel banden/autosportmerken e.d. zitten.

​Hierna reden we verder de heuvels/bergen in richting het hoogste punt van de Eiffel. Na een tijdje door de omgeving te hebben gereden, zetten we de auto neer op een parkeerplaats waar vandaan je omhoog kon lopen naar dit hoogste punt, 747 meter hoog. Dit was een behoorlijke maar mooie wandeling dwars door de bossen van deze berg (de Hohe Acht). Uiteindelijk zijn we niet helemaal op de top geweest want het allerlaatste gedeelte was echt steil omhoog en van de mensen die wel een poging deden hoorden we dat dit eigenlijk niet te doen was, we zijn dus tot net onder de top gekomen maar dit was niet minder mooi.

​Na weer een stevige wandeling terug naar beneden stapten we in de auto en gingen we met de auto verder naar beneden terug naar ons park waar we nu genieten van een heerlijk rustig avondje.

​Vanuit Drees (vlakbij Nurburg) fijne avond!

Ben en Desiree

IMG_0703 IMG_0712 IMG_0719 IMG_0733 IMG_0745 IMG_0754

1. Ron & Corry:
    30 juli 2017
    Hoi Ben en Desiree, in wat een mooie omgeving zijn jullie zeg! Lekker bezig op de eerste Eifeldag. Wauw, wat spectaculair om te zien die wielrenners!! Fijne dag vandaag. Groetjes van ons