Beesies!!!!!!

8 augustus 2023 - Hilvarenbeek, Nederland

Vanochtend was ik lekker rond half 7 wakker, ik had heel goed geslapen en inmiddels waren papa en mama ook wakker. Het eerste was ik zei toen ik wakker was, was beesies! Ik wilde gelijk bij de diertjes gaan kijken die ook al wakker waren. Omdat het heel vroeg was, was het nog heel rustig en kon ik nog in mijn slaapzak gaan kijken samen met papa en mama, daarna mijn slaapzak uit en kon ik ook zelf gaan kijken. Maar uiteraard was het daarna wel tijd voor mijn badritueel want ook hier hebben we weer een bad. Dus snel mijn badpakje aan en in bad en dat was weer heel leuk. Toen het water weer kouder werd ging ik er weer uit en ging ik me aankleden. Daarna wat het tijd voor het eerste ontbijt hier, dit was in het grote gebouw wat vlakbij ons staat, hier zit de receptie en restaurants en dus ook het restaurant waar we gingen ontbijten. Er was weer heel veel keus en ik heb weer lekker gegeten en papa en mama ook, natuurlijk ook weer met mijn melk. Daarna nog eventjes terug naar de kamer.

Het eerste wat we vandaag gingen doen is de autosafari. Dit mochten wij om 9 uur doen, een half uur voordat het park open ging dus dit was erg leuk. We reden met de auto vanaf onze parkeerplaats en al heel snel waren we bij de ingang. Daar scanden ze onze kaartjes en kregen we een folder wat wel en niet mocht, vooral niet de auto uitstappen of de ramen open doen. Het was heel rustig en er waren bijna geen auto's voor en achter ons. We zagen al vrij snel de eerste dieren, diverse bokken en herten zagen we en ook de wilde hond. Daarna zagen we het jachtluipaard, heel bijzonder want die zie je niet zoveel, we stopten even om te kijken en om foto's te maken. Daarna reden we weer verder en zagen we nog veel meer dieren, we zagen ook kamelen, giraffen en zebra's. We reden daarna ook langs de leeuwen maar die waren nog moe en lagen te slapen. We zagen heel veel dieren en het was heel leuk dat het ook heel rustig was. Daarna reden we het park weer af en gelijk weer de parkeerplaats van ons hotel op en gingen we even naar de kamer.

Snel daarna gingen we, met mij in de buggy, lopen naar de ingang van het park om te gaan lopen door het park. Bij de ingang konden we langs de rij lopen en gelijk naar binnen. We gingen als eerste naar de aapies en die vond ik helemaal geweldig. De aapjes waren aan het spelen en ik moest heel veel en heel hard lachen om wat ze deden. Bij de aapjes zat ook een restaurant en daar hebben we wat gegeten en gedronken en kon ik mooi mijn fruit doen. En ik kon ook heel veel naar de aapjes kijken. Toen het op was gingen we verder, we liepen nu langs de leeuwen, waarvan er eentje ging staan en daarna weer ging liggen. We zagen nog meer aapjes en ook de boot van de rondvaart door het park vond ik erg interessant, sinds Harlingen ben ik helemaal fan van boten. Omdat het wel heel druk was op de boot hebben we dit (nog) niet gedaan. Wij liepen gewoon weer verder en kwamen toen bij nog meer aapjes en 1 van mijn grote favorieten, de olifant (of Oosje zoals ik dat zeg). Er waren heel veel olifanten aan 2 kanten dus ik wist niet waar ik moest kijken en vond het heel erg interessant. Na een tijdje gingen we weer verder want het werd zo langzamerhand tijd voor mijn broodje en daarna mijn slaap. We liepen door het park naar de uitgang en terug naar ons hotel. We hadden al heel veel gezien en pas de helft van het park gehad.

In het hotel heb ik een lekker croissantje gegeten en daarna ben ik naar mijn bedje gegaan, samen met mijn nieuwe Giraffe knuffel. Ik heb 2 uurtjes geslapen en daarna was ik weer wakker en het eerste wat ik weer wilde was naar de dieren kijken voor onze kamer. Ik werd weer helemaal wild toen ik ze zag. Daarna was het weer tijd om te gaan. We gingen weer met de auto door de autosafari want we hadden gezien dat we de auto halverwege de auto konden parkeren en vanuit daaruit het andere deel van het park konden zien. Dat was namelijk vanaf hier een half uur lopen en dat is best wel veel voor mij (en mama). We reden dus weer naar de autosafari en zo het park in. Het was nu wel heel druk met auto's maar ik kon alle dieren weer goed zien. Halverwege parkeerden we de auto en gingen weer lopend verder. We zagen nu ook de neushoorn, nijlpaard en de tijgers, maar die waren ook heel moe en lagen lekker te slapen. We hebben verder nog veel dieren gezien en liepen toen terug naar de auto. Onderweg kreeg ik nog wel een hele mooie Olifant knuffel waar ik heel blij mee was. In de auto zat daarom ook met olifant en giraffe bij me in de autostoel. We reden weer verder en onderweg kwamen we de dromedarissen tegen en die liepen gewoon zo vlak langs de auto dat ze de auto bijna aanraakten en ik vond het helemaal niet eng. Daarna reden we door en terug naar ons hotel.

In het hotel kon ik nog even naar buiten en daar stond de struisvogel zo dichtbij dat ik hem bijna kon aanraken, en hij stond ook steeds naar mij te kijken. Ook de andere dieren heb ik weer gezien, tussendoor hebben we nog even met opa en oma gebeld en die heb ik ook de dieren laten zien. Daarna was het tijd om te gaan eten, dit gingen we vanavond doen in het buffetrestaurant naast onze hotelkamer dus maar een klein stukje lopen. We konden kiezen uit heel veel verschillende soorten vlees, groenten, aardappeltjes en patat en nog heel veel meer. Dat hebben papa en mama uitgeprobeerd, ik zelf heb lekker patat met dip en poffertjes op met natuurlijk een groot glas melk. Daarna ben ik met papa nog wezen kijken bij de toetjes, dit zag er allemaal heel lekker uit maar ik heb het toch maar niet geprobeerd, mijn eigen toetjes hadden ze helaas niet.  Toen we uitgegeten waren gingen we terug naar de kamer. Ik heb nog even naar de dieren buiten gekeken die nu wel nat regenden wat het was beginnen te regenen en soms ook best wel hard.

Ik was inmiddels heel moe en ging dus na mijn boekje naar mijn bedje toe en sliep bijna meteen. Ik ben nu lekker aan het dromen over alle beestjes die ik heb gezien.

Liefs van Chiara

IMG_9521 image16 DSC_0037 DSC_0027 IMG_9523 DSC_0100 DSC_0089 DSC_0088 DSC_0083 DSC_0075 DSC_0070 DSC_0065 DSC_0061 DSC_0049 DSC_0014 (2) DSC_0013 (2) image4 (2) image6 (2) image11 (2) DSC_0019 (2) DSC_0015 (2) DSC_0011 (2) image15 (1)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Opa en Oma:
    8 augustus 2023
    Hoi schat, wat is het leuk daar met de diertjes zo dichtbij! Leuk dat je met de autosafari de diertjes nog dichterbij zag en dat je niet bang was, stoer van jou! Opa en oma vonden het heel leuk dat we met jou konden bellen en dat jij ons de diertjes en de kwak liet zien😆 Mooi dat je daar ook weer lekker kunt eten en er gaat toch niks boven je eigen toetje. Misschien is het morgen niet zo druk en kun je nog met de boot het park bekijken! Heel veel plezier morgen en weer lekker genieten van alle diertjes 🐒🐅🦓🦒🐘🦏 Een dikke knuffel van Opa en oma 😘