In bad en naar de geitjes

24 juli 2023 - Apeldoorn, Nederland

Vandaag hadden wij een hele dag in Apeldoorn. Ik heb heel goed geslapen en was rond 7 uur was ik wakker. Ik mocht vandaag voor het eerst in bad, thuis ga ik wel altijd al zelf onder de douche en ik heb natuurlijk ook al in een babybadje gezeten maar nog nooit in een echt groot bad. In onze hotelkamer staat een heel groot bad en daar ging ik vandaag samen met papa in, voor mama is dat natuurlijk wat moeilijk nu. Na dat het bad vol was met een laagje water heb ik mijn badpakje aangedaan en ging ik naar het bad, eerst vond ik het nog een beetje spannend en onbekend maar toen ik er eenmaal in zat had ik dolle pret en de grootste lol. Papa had al gedoucht maar dankzij mij werd hij weer helemaal nat. Ik vond het bad superleuk en wilde er eigenlijk niet uit, maar dit moest toch omdat we natuurlijk ook moesten gaan ontbijten.

Na dat ik was aangekleed gingen we naar beneden naar het restaurant, we hadden een tafel met een grote hoekbank dus ik kon heel goed zitten. We gingen kijken bij de broodjes en er waren heel veel verschillende broodjes en ik kreeg een croissantje en een wit bolletje en deze heb ik bijna helemaal opgegeten, ook heb ik heel veel melk gedronken. Ook papa en mama hadden lekker gegeten.

Hierna zijn we even terug gegaan naar de kamer en daarna zijn we naar de auto gegaan om een klein stukje te rijden naar Binky. Dit is een park met diertjes en met speeltuinen. Dit had Oma voor ons opgezocht en gevonden en zat ook vlakbij ons hotel, dank je wel Oma! Bij het park was het nog heel rustig en nadat papa en mama de kaartjes hadden gehaald konden we naar binnen. Gelijk bij de ingang zat een groot verkeersplein met allemaal fietsjes en loopfietsjes. Eerst pakt ik een kleine fiets maar daar was ik al veel te groot voor en daarom pakte ik een iets grotere. Bij deze kon ik goed bij de grond en kon ik fietsen over het plein, er waren daar ook nog een paar andere kindjes en die vond ik natuurlijk ook heel interessant. Hierna liepen we verder, ik kwam ook nog een kip tegen die los liep, maar deze keer vond ik hem niet eng. Gelukkig liep hij wel de andere kant op en liepen wij verder naar de geitjes, tussendoor heb ik ook nog even snel bij de cavia's gekeken.

Bij de geitjes mocht ik, met papa, door een hek heel dicht bij de geitjes komen. Mama kon helaas niet mee want dat is niet zo goed voor mama en baby. Maar mama stond vlakbij achter het hek en kon het toch goed zien en ons op de foto zetten. De geitjes kwamen heel dicht bij mij in de buurt en vooral de hele kleine geitjes vond ik erg leuk, de andere geitjes waren best nog wel groot. Toen er een klein geitje heel dichtbij kwam vond ik dat eerst nog een beetje eng maar samen met papa heb ik daarna het geitje geaaid en dit was toch wel heel erg leuk. Het geitje vond mij ook heel leuk want hij bleef maar bij mij in de buurt en toen kon ik hem nog een paar keer aaien. Ik heb toen naar de geitjes gezwaaid en toen zijn we verder gegaan naar de konijntjes of beter gezegd konijnen wat die waren wel heel groter, veel groter als mijn konijntjes van de kinderboerderij thuis, maar ik vond ze wel heel leuk. Na de konijntjes hebben we even wat gegeten en gedronken en toen ben ik naar de speeltuin gegaan. Ik ben uiteraard van de glijbaan af geweest, heb op wippaardjes gezeten en op de schommel. Daarna heb ik ook nog met hele grote blokken gespeeld wat ook weer heel leuk was.

Het was toen inmiddels tijd om naar de auto gegaan maar gelukkig kwamen we toen weer langs de geitjes en heb ik nog 2 kleine geitjes geaaid, wat weer heel leuk was en wat ik helemaal niet eng meer vond. De grote geitjes nog wel maar die zijn ook wel heel groot. Na de geitjes mocht ik nog even met de fiets over het hele plein heen rijden en na dat ik mijn fiets had neergezet, nog even met Binky op de foto ben geweest en ook nog een hele leuke Binky knuffel kreeg van papa en mama zijn we naar de auto gegaan. We waren heel snel op de hotelkamer en toen heb ik nog even snel wat gegeten want ik was wel heel erg moe en toen ik daarna in mijn bedje lag sliep ik ook meteen.

Na 2 uurtjes slapen was mijn batterij weer opgeladen en kwam ik weer vrolijk uit bed en na wat gedronken te hebben zijn we naar de winkels in Apeldoorn geweest. Mama heeft daar mooie kleren gekocht en ik heb hele mooie nieuwe schoenen gekregen en WoWo sloffen dit ik eigenlijk gelijk aan wilde doen, maar ze zijn nog een beetje te groot en een beetje te warm, maar in de winter heb ik mooie sloffen! Toen zijn we naar de auto in de parkeergarage gegaan en toen we daar naar binnen gingen was het nog droog maar toen we eruit reden was het ineens heel hard aan het regenen. Hierna zijn we naar de babywinkel geweest en hebben we heel veel leuke kleertjes voor baby gekocht en heb ik mee helpen uitzoeken. Ook voor mij hebben we nog een paar kleertjes gekocht en nog wat badkwaks voor morgen in bad. Bij de babywinkel was ik wel een beetje bang want het begin heel hard en heel dichtbij te onweren maar gelukkig merkte ik daar binnen niets meer van en toen weer buiten kwamen was het gelukkig weer droog.

We zijn toen terug naar het hotel gegeten en daar hebben we heel lekker gegeten en kreeg ik weer een kindermenu met een kleurplaat, en dit keer heb ik patat met dip en kipnuggets gegeten waarvan ik weer heel veel op heb. Ook papa en mama hebben weer lekker gegeten. Terug op de hotelkamer heb ik nog geholpen met het inpakken van de koffers voor als we morgen weer naar huis gaan. Daarna was ik wel heel erg moe en na dat mijn boekje was voorgelezen ben ik naar bed gegaan en sliep ik bijna meteen. Ik ben nu aan het dromen over de geitjes, het bad, de fiets, de kleertjes voor baby en alles wat ik vandaag allemaal gedaan heb.

Welterusten en liefs van Chiara

4984fc26-d5f1-4e52-8c64-f5896ab9cbb8c6d1c950-421a-43f1-9351-71cd412c47da 9433de54-45dc-4852-8489-5fafdcef4b44 0c36d6d7-899b-4dd9-918b-6cad965068d0

image3 image2 image3 (3)

image4 (3) image0 image0 (4)image3 (2) image0 (2) image0 (1) image3 (5)

1. Opa en Oma:
    24 juli 2023
    Hoi schat, heel fijn dat je zo'n leuke dag hebt gehad! Je hebt weer een heleboel leuke dingen gedaan! Morgen weer even lekker naar huis. Dikke knuffel van Opa en oma 😘
  2. Ron & Corry:
    25 juli 2023
    Wat hebben jullie een drukke, gezellige en fijne dag gehad, Chiara! Leuk dat wij mee mogen genieten van alle leuke dingen en mooie foto's! Veel plezier weer thuis.