Dagje Leeuwarden en dierentuin

3 augustus 2023 - Zuiderburen, Nederland

Vanochtend was ik wakker rond 7 uur, ik had weer lekker geslapen in mijn nieuwe tijdelijke kamer en ook papa en mama waren alweer wakker. Ik was gelijk weer vrolijk en wilde eigenlijk maar 1 ding, in bad natuurlijk. In deze kamer hebben we 2 badkamers, maar ik wilde natuurlijk in het bad in mijn eigen badkamer. Dit bad heeft zelfs ook licht wat ook steeds weer verkleurt. In ging weer in bad met papa en kon nu zelfs vanuit bad naar buiten kijken en naar auto's kijken dus dat vond ik helemaal leuk. Mama ging ook weer lekker douchen. Na een tijdje werd het water weer kouder en ging ik er uit en me aankleden. Nadat iedereen was aangekleed en klaar gingen we naar beneden voor het ontbijt. In de andere hotels hadden ze al heel veel keuze maar hier nog veel meer, dus we hebben echt lekker gegeten.

Na het ontbijt gingen we nog even naar de kamer en daarna gingen we op pad met de auto. Eerst gingen we even met de auto naar de binnenstad van Leeuwarden want papa en mama wilden kijken voor laarsjes voor mij. In de stad was het heel rustig en gingen we naar de winkels. Eerst hebben we mooie kleertjes voor mama gekocht die ik heb helpen uitzoeken en daarna gingen we voor laarsjes voor mij kijken. Natuurlijk heb ik weer laarsjes met wowo gekregen want daar ben ik nu (samen met Minnie) helemaal gek van. Eigenlijk wilde ik ze niet meer uit doen maar ik moest toch nog even mijn schoenen aan. Daarna hebben we ook nog schoenen voor papa gekocht en zijn we terug naar de parkeergarage gegaan. Hierna zijn we naar een ander deel van Leeuwarden gereden naar een hele grote speelgoedwinkel. We gingen namelijk op zoek naar een nieuwe pop voor mij, een grotere en meer voor mijn leeftijd nu ik al wat ouder ben natuurlijk. Op die manier kan ik ook alvast wat gaan oefenen voor als de baby er straks is. We vonden een hele mooie grote pop die heel blij kijkt. Ik vond hem gelijk leuk en ging daarna zelf de kleertjes uitzoeken. Ik had mooie sokjes gekozen en ook mooie kleertjes waaronder een blauw pakje omdat daar natuurlijk weer een wowo op stond, hoe kon het ook anders. Hierna zijn we terug gegaan naar het hotel waar ik nog een broodje heb gegeten voordat ik naar bed ging. Ik heb ook nog even met de pop gespeeld die daarna in het bedje naast mij ook ging slapen.

Na 2 uurtjes was ik weer wakker, tijdens mijn slaapje had het een beetje geregend maar nu was het weer helemaal droog gelukkig want vanmiddag wilden we naar de dierentuin in Leeuwarden. Nadat we er helemaal klaar voor waren gingen we weer naar de auto en na een kwartier waren we bij AquaZoo. Dit is een redelijk grote dierentuin met ook weer veel dieren die ik nog nooit heb gezien. We gingen naar binnen en nadat we betaald hadden liepen we verder. Ik zat in de buggy maar wilde er gelijk weer uit want ik wil eigenlijk alleen nog maar lopen overal, behalve als ik heel moe wordt. Als eerste gingen we langs de luiaard, die had ik nog nooit gezien en die kende ik alleen van mijn boekjes en van mijn zingende Leo Luiaard. Deze luiaard zong niet maar vond ik wel heel leuk, al noemde ik hem zelf gewoon aapie. Daarna gingen we naar de pinguins en die liepen gewoon tussen de mensen door en kwamen daardoor heel dichtbij, dit vond ik helemaal niet eng en erg leuk. Na de pinguin gingen we naar de ijsbeer, voor dat we daar waren liep ik al de hele tijd ijsbeer te roepen. De ijsbeer lag vlakbij het raam dus ik kon hem heel goed zien en kon goed zien hoe groot hij was. Ijsbeer was wel moe en dat zei ik dan ook de hele tijd. Nadat ik naar de ijsbeer had gezwaaid gingen we weer verder en kwamen we bij een groot meer en hier zouden zeehonden zijn. eerst konden we ze nog niet zien en gingen nog langs wat andere dieren die ik nog niet kende en toen kwamen weer bij het meer en waren daar ineens heel veel zeehonden. We zagen ze zwemmen, liggen aan de kant en op een vlot in het meer en ze waren ook hard aan het plonsen waar ik wel een beetje van schrok, maar al snel vond ik ze weer heel leuk. We liepen weer verder en liepen nog langs aapies, kangoeroes en walibis en nog meer andere dieren, ook veel kwaks, waaronder een vogel die echt kwak heette. Daarna kwamen we bij de tijger, eerst lag daar papa tijger te liggen en verderop was mama tijger met 3 kleine baby tijgertjes die ik heel leuk vond en die ik ook goed kon zien. Inmiddels kan ik overigens ook zelf tijger zeggen. Ik vond ze zo leuk dat ik helemaal niet weg wilde maar we moesten gaan eten want de dierentuin ging ook over 3 kwartier sluiten. We hebben gegeten bij de dierentuin en daarna zijn we nog even langs de visjes geweest en toen hadden we echt alles gezien. We gingen nog even langs de shop waar ik een hele leuke en lieve aapie (luiaard) knuffel kreeg.

Daarna was het tijd om naar de auto te gaan en reden we terug naar het hotel waar we na een kwartier weer waren. Ik heb toen nog even op de hotelkamer en op ons grote balkon gespeeld, natuurlijk alleen maar met mijn nieuwe pop en daarna was het tijd om naar bedje te gaan want ik was echt heel moe. Ik zei ook alleen maar Chia moe en toen ik in mijn bedje lag sliep ik ook meteen.

Groetjes uit Friesland van Chiara

IMG_9420 image5 (2) DSC_0051 DSC_0073 DSC_0039 DSC_0021 DSC_0020 DSC_0008DSC_0014IMG_9426DSC_0126image0 (2)DSC_0122DSC_0112DSC_0108DSC_0107 DSC_0097 DSC_0094 IMG_9443 IMG_9433

1. Opa en Oma:
    3 augustus 2023
    Hoi schat, wat heb je zo te lezen weer een leuke dag gehad! Wat een mooie grote pop heb je gekregen en je hebt leuke kleertjes uitgezocht. Wat een leuke dierentuin met allemaal nieuwe dieren en een echte luiaard waar je nu dus ook een knuffel van hebt. Schattig dat er baby tijgertjes waren! Gelukkig hadden jullie beter weer dan bij Opa en oma want het heeft hier bijna de hele dag geregend. Wat zul jij lekker slapen en dromen van je leuke dag! Morgen alvast een leuke gewenst! Een dikke knuffel van Opa en oma 😘
  2. Ron & Corry:
    4 augustus 2023
    Wat een mooie, roze laarsjes heb je, Chiara en wat een leuke pop! En wat heb je weer veel dieren gezien!! Hier nog een paar🐵🦧🐧🐅🦘 Veel plezier met je pop en een fijne en gezellige dag vandaag samen met mama en papa!!