Spelen en dieren

27 juli 2023 - Veenendaal, Nederland

Vannacht heb ik voor het eerst geslapen op mijn nieuwe matras in mijn campingbedje en ik had heel goed geslapen en was rond 7 uur wakker, ook papa en mama waren toen alweer wakker. Eerst ging ik daarna natuurlijk in bad want nu ik steeds een bad heb ik het hotel ga ik er ook echt in. Ik kan er alleen met papa in want voor mama en de baby is dat niet zo goed. Ik had weer de grootste lol in bad en nu hadden we zelfs een bruisbal in bad zodat het water ook nog eens een andere kleur kreeg, ook dit vond ik er interessant. Ook mijn haartjes werden weer even gewassen zodat dat ook weer gedaan was. Na een tijdje werd het water weer koud en moest ik er helaas weer uit. Ik ging me toen aankleden en daarna gingen we naar beneden voor het ontbijt in het restaurant. Ook nu waren er weer heel veel broodjes en andere dingen en heb ik weer lekker gegeten. Daarna zijn we nog even naar de kamer gegaan om vervolgens met de auto naar Ballorig te rijden.

Omdat het vanochtend niet zo goed weer was hadden papa en mama gezocht naar iets wat we binnen kunnen doen en Ballorig was vlakbij, dus na een kort ritje waren we er al. Ik was eerder bij de Pretfabriek in Woerden geweest en dat vond ik al erg leuk maar hier bij Ballorig hadden ze nog meer dingen die ik kon doen. Als eerste ging ik in de ballenbak waarin heel veel ballen waren waarmee ik kon gooien en in kon duiken. Ook waren hier allemaal trappetjes waar ik op kon klimmen en daarna met de glijbaan er weer vanaf, dit vond ik erg leuk. Daarna ontdekte ik een groot toestel daar ik kon klimmen en lopen en daarna heel snel met de glijbaan vanaf. Dit was allemaal groot en hoog maar ik durfde dit gelijk helemaal alleen, best wel stoer van mezelf. Toen zag ik ook het springkussen en hier was helemaal niemand dus hier kon ik mijn gang maar gaan en sprong ik, liet me vallen en dan dit ook nog tegelijk. Daarna heb ik alles weer opnieuw gedaan en weer opnieuw en weer opnieuw totdat ik best wel moe was en we weer naar de auto gingen. Ik heb al met al 5 kwartier achter elkaar gespeeld. Het werd toen ook wel druk dus het was ook wel fijn dat we gingen, dat vinden papa en mama ook.

Hierna zijn we even nar het centrum van Veenendaal geweest en hebben we leuke kleertjes voor mij gekocht en ook voor mama hebben we nog wat kleertjes gekocht. Helaas was er voor de baby niet veel leuks te vinden maar dat komt nog wel. We zijn toen terug naar de auto gegaan en met de auto naar het hotel en daar heb ik nog een broodje gegeten en toen was het tijd voor mijn bedje. Ik heb toen eerst in bed alles vertelt wat ik allemaal gedaan had voor dat ik lekker in slaap viel en 2 uurtjes later weer wakker werd.

Gelukkig was het weer toen wat beter, het regende af en toe nog wel iets maar niet meer zo hard als vanochtend en dus gingen we nog een keertje naar de diertjes in Ouwehands Dierenpark omdat ik dat heel leuk vind, en papa en mama natuurlijk ook. In de dierentuin was er bijna niemand en daarom kon ik alles dus heel goed zien. Het regende een beetje maar dat vond ik niet erg en als het iets harder regende gingen we gewoon met de dieren binnen kijken of kroop ik lekker onder de kap van mijn buggy. Ik heb weer de giraffen gezien, de aapjes natuurlijk en ben ook weer bij de visjes wezen kijken want die vind ik echt heel leuk. Daarna was het tijd voor mijn fruit en hebben we binnen in het restaurant ook nog wat gegeten en gedronken. Daarna gingen we verder naar de panda's, die zijn ook favoriet bij mij, en deze keer heb ik alle 3 de panda's gezien. 1 panda lag gewoon te liggen, de andere panda was aan het slapen en de baby panda was wel druk bezig en aan het eten en ging daarna zelfs naar buiten. Nadat ik gezwaaid had naar de panda's gingen we verder langs nog meer aapjes, de ijsberen naar de pinguins. De pinguins kregen net te eten en de mevrouw die dat deed ging aan mij (en de andere mensen) vertellen hoe ze dat deed. En ze vertelde ook dat er een baby pinguin was die alles nog moest leren, dat vond ik erg leuk. Daarna langs de olifanten maar die waren helaas binnen en tenslotte heb ik nog een keer wat aapjes gezien. Inmiddels was het tijd om terug naar het hotel te gaan en dat deden we dus ook en een half uurtje later waren we in het hotel.

In het hotel mocht ik mijn nieuwe broek aan met natuurlijk ook een nieuw Minnie shirt en toen gingen we naar beneden wat daar gingen we eten met Ome Ron en Tante Corry, die speciaal daarvoor naar het restaurant kwamen. Toen wij beneden kwamen met de lift kwamen zij daar ook aan met de lift vanuit de garage en konden we gelijk naar het restaurant. Ik kreeg een speciaal boekje waaruit ik mijn eten kon bestellen en ik bestelde het menu wat papa en mama altijd in Londen eten, namelijk vis en patat. Ik kreeg ook nog een soepje maar die heb ik met mama gewisseld en het ijsje heb ik heel lief aan papa gegeven, maar ik heb wel nog heel veel broodjes op en een groot glas melk. Met Ome Ron en Tante Corry was het heel gezellig en ik kreeg ook nog een leuk cadeau, namelijk een houten puzzel. Toevallig waren papa en mama daar vanochtend nog voor mij naar op zoek maar die konden hem niet vinden, maar nu heb ik die toch en daar ben ik erg blij mee. Toen we moesten wachten op het ijs ben ik met Tante Corry ook nog naar de kids hoek geweest en dit vond ik ook heel erg leuk, en na het ijsje ben ik gewoon nog een keertje geweest. En wat papa en mama nog niet weten is dat ik morgen voor het ontbijt weer ga, en misschien na het ontbijt nog een keertje.
Hierna hebben we Ome Ron en Tante Corry naar de auto gebracht want die gingen naar huis en ik ging daarna met papa en mama naar de kamer voor mijn bedritueel en daarna was ik wel heel moe en in mijn bedje sliep ik dan ook meteen.

Het was weer een superleuke dag en ik ben weer veel aan het dromen over alle leuke dingen die ik allemaal gedaan heb.

Liefs van Chiara

image3 (4) image6 (3) DSC_0002 image2 (4) DSC_0008 DSC_0016 DSC_0031 (2) DSC_0024 (2) DSC_0021 DSC_0033 (2) DSC_0049 (2) DSC_0048 (2) DSC_0041 (2) DSC_0054 (2) IMG_9298 image16 DSC_0003 (2) DSC_0005 (2) image7 (4) IMG_9309 DSC_0011 (2) IMG_9305 IMG_9307 image3 (5) image1 (5)

1. Opa en Oma:
    27 juli 2023
    Hoi schat, heel fijn dat je vandaag weer zo'n leuke dag hebt gehad. Wat durf jij veel zeg, best stoer van jou! Gelukkig werd het vanmiddag een beetje droger en kon je toch nog naar de diertjes. Een dikke knuffel van Opa en Oma
  2. Ron & Corry:
    28 juli 2023
    Wat heb jij weer veel beleefd vandaag, Chiara! Knap hoor wat je allemaal deed bij Balorig! Wij vonden het ook héél gezellig om met jullie te eten in het hotel, het was heerlijk! En wat hebben wij samen leuk gespeeld, lekker hoefden we niet zolang aan tafel te zitten!